2012年12月6日 星期四

Models of Thought: v. 1 1980/ v.2, 1989

Models of Thought: v. 1

  • Hardcover: 524 pages
  • Publisher: Yale University Press (January 1980)
  • Language: English
January 1980 0300023472 978-0300023473
Nobel Laureate Herbert A. Simon has in the past quarter century been in the front line of the information-processing revolution; in fact, to a remarkable extent his and his colleagues' contributions have written the history of that revolution in cognitive psychology. This book brings together papers dating from the start of Simon's career to the present. Its focus is on modeling the chief components of human cognition and on testing these models experimentally.
--This text refers to the Paperback edition.





Models of Thought, Volume 2 (v. 2) [Paperback]

  • Paperback
  • Publisher: Yale University Press (July 19, 1989)
  • Language: English




昨天跟錦坤夫婦共飯。由於浙菜口味重,不覺多吃一碗飯。偏到荒年飯量加

Ken 還《顧亭林詩集》。我翻到世事陵夷極 生涯閱歷枯卻發現我`今年五月間就有此解字。

我們也談一下一位共同的朋友,很是直爽。她在美國應該生活得很不錯。

我發覺一不可原諒的疏忽: Ken 80年代腎臟有點問題,不過當時我沒發覺。我跟他談起前一陣在You Tube 看昔日半導體業大英雄Andy Grove 抱病做顧氏?紀念演講,諄諄告誡國人務必多深入研究醫療經濟學。
Ken的佛學著譯頗多,足可以印一本文集。我以前建議他要學Herbert Simon 編其Models of Thought 方式。這次我跟他說某家Print ON Demand 的經驗。

我說很關心Irving Babbitt白璧德的法句經翻譯文集 : The Dhammapada (1936) translator, with essay
這次到Wikipedia 的日文版,發現此等經典,日本有近20種翻譯,英譯也有七八種。 我們討論為什麼中國對它們興趣不再高,偏見,以及學術人還想追求教義的開悟。

我說希望有本《法句經》的百科全書或Handbook (大處著眼) Ken 說論文當然從小處著手。

Ken 說很感謝台灣的一些雜誌刊登他的論文,有的還有稿費。

沒有留言: